Niepubliczne Przedszkole "Pod Arkadami"

Naszym pragnieniem jest aby dziecko chętnie uczęszczało na zajęcia w przedszkolu, które zapewni mu jak najlepsze warunki dalszego rozwoju oraz kontaktu z rówieśnikami. Kolejnym ważnym celem jest jak najlepsze przygotowanie dziecka do nauki w szkole. Edukacja w naszym przedszkolu trwa przez cały dzień, a nie tylko w czasie tzw. zajęć planowanych czy podstawy programowej. Naszym zadaniem jest organizowanie różnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających nawiązaniu przez dziecko wielorakich kontaktów społecznych, realizowaniu dążeń dziecka do wypowiadania siebie w twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej. Zapewniamy dzieciom łagodne i bezstresowe wejście w środowisko przedszkolne.
 
Kadra 
Kadrę pedagogiczną tworzy zespół młodych, kreatywnych a przede wszystkim wykształconych nauczycielek, które zapewniają poczucie akceptacji i wzajemnego szacunku, dbających o ciepłą i rodzinną atmosferę oraz jak najlepsze warunki dla prawidłowego rozwoju naszych przedszkolaków.
 
Misja i wizja przedszkola
Wizja przedszkola to wyobrażenie o jego przyszłym wyglądzie. Celem, który przyświecał nam podczas tworzenia przedszkola, było stworzenie miejsca, w którym dziecko będzie czuło się bezpiecznie i swobodnie, a owa swoboda pozwoli mu na pełny rozwój umysłowy, fizyczny i społeczny. Nasza myśl przewodnia brzmi: „Teatr – pasja od najmłodszych lat”. Tradycyjne zajęcia dydaktyczne, będziemy przeplatać z zajęciami teatralnymi. Chcemy, aby właśnie dzięki nim dzieci, nauczyły się przełamywać nieśmiałość, wyrażać swoje emocje, współpracować z rówieśnikami, a przede wszystkim świetnie się bawić, bo doskonale wiemy, że nic tak dobrze nie wpływa na rozwój dziecka, jak funkcjonowanie i przebywanie w przyjaznym i radosnym środowisku.   
Misja przedszkola polega na uszczegółowieniu celów postawionych sobie podczas tworzenia wizji. Harmonijny rozwój umysłowy, fizyczny i społeczny, przy realizacji „teatralnej” wizji przedszkola, prezentuje się następująco:
  • rozwój społeczny: współpraca z rówieśnikami, przełamywanie nieśmiałości, uczenie się podporządkowania z góry narzuconym zasadom, radzenie sobie ze stresem, wyrażanie swoich emocji, a także kontrolowanie ich, uczenie się współżycia w społeczeństwie – tego wszystkiego dzieci będą miały nauczyć się podczas przygotowywania i uczestniczenia w przedstawieniach teatralnych;
  • rozwój umysłowy: zajęcia teatralne, uczestnictwo w przedstawianiach kukiełkowych czy też scenicznych, a także tworzenie niezbędnych akcesoriów, szczególnie sprzyja rozwojowi spostrzegania, uwagi, pamięci, wyobraźni oraz mowy i myślenia;
  • rozwój fizyczny: to między innymi ćwiczenie motoryki małej, dokładności, precyzji ruchów poprzez wykonywanie kukiełek, pacynek, dekoracji scenicznych oraz usprawnianie motoryki dużej, wyuczenie nawyków sprzyjających zachowaniu poprawnej sylwetki, dzięki uczeniu się układów tanecznych, będących elementem przedstawień
 
O edukacji
„Przedszkolak powinien opuszczać przedszkole, jako harmonijna osobowość”. Te słowa A. Einsteina, wzięliśmy sobie szczególnie do serca i podczas realizowania codziennych zajęć, staramy się dotrzeć i wpłynąć na każdą sferę rozwoju dzieci. Zdajemy sobie także sprawę z tego, że dziecko w wieku przedszkolnym jest niesamowicie „chłonne” i z chęcią, i zainteresowaniem uczy się, poznaje świat, chce wiedzieć więcej, więcej i więcej…
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom codziennie uczymy się czegoś nowego. Brzmi groźnie? Nie! Bo edukacja w przedszkolu odbywa się przez zabawę. 
Chociaż mamy za sobą zaledwie dwa miesiące nauki, znamy już dni tygodnia. Codziennie po śniadaniu aktualizujemy nasz kalendarz – zmieniamy datę, dzień tygodnia i miesiące. Przy okazji uważnie obserwujemy zmieniającą się pogodę i pory roku. Nasz dyżurny te informacje także na bieżąco uzupełnia na kalendarzu. 
Wyżej wspomniany dyżurny to funkcja, która ma nauczyć dzieci brania odpowiedzialności za powierzone zadania. Dziecko, które w danym dniu jest dyżurnym pomaga przy nakrywaniu stołu, rozkłada z Panią leżaki, sprawdza czy zabawki są dobrze poukładane. Dzieci, mając świadomość, że w danym dniu są „prawą ręką” pani i zdając sobie sprawę z powagi sytuacji, rzetelnie wypełniają swoje obowiązki.     
Zależy nam, aby dzieci uczęszczające do naszego przedszkola, nauczyły się troszczyć o środowisko. W ramach edukacji przyrodniczej sadzimy roślinki, segregujemy śmieci, organizujemy różnego rodzaju spotkania (m. in. z paniami z Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami). Częste spacery pozwalają, aby dzieci własnymi zmysłami doświadczyły piękna otaczającej nas przyrody.
Ruch jest podstawową formą aktywności dziecka. Aby zadbać o tę sferę rozwoju prowadzimy zajęcia z rytmiki oraz taniec. Dodatkowo codziennie organizujemy zajęcia gimnastyczne z wykorzystaniem profesjonalnych środków dydaktycznych.
Dlaczego pada deszcz? Skąd się bierze wiatr? Jak działa odkurzacz? Jak w prosty i przystępny dla małego dziecka sposób odpowiedzieć na te pytania? Wystarczy przeprowadzić kilka prostych doświadczeń! I na taką formę poznawania świata znajdujemy czas podczas zajęć dydaktycznych. Kto wie może pośród naszych dzieci jest jakiś młody naukowiec!   
W trakcie naszej codziennej edukacji nie może zabraknąć czasu na „10 minut z książką”. Oprócz biernego słuchania bajek, opowiadań i wierszy dzieci mogą aktywnie uczestniczyć w czytaniu. Śledzą tekst bajki i w odpowiednim momencie odgadują, co przedstawia obrazek, znajdujący się miedzy wyrazami.
Aby zadbać o poprawną i wyraźną mowę naszych przedszkolaków, dwa razy w tygodniu przeprowadzamy ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne. Wielość i różnorodność tych zajęć, pomaga dziecku wyrażać słowami to, czego doświadcza, co myśli, czuje i postrzega.
Od listopada zaczęliśmy zajęcia z języka angielskiego. Wierzymy, że nauka przez zabawę, pozwoli dzieciom osłuchać się z językiem obcym i w przyszłości przyczyni się do sukcesów na tym polu edukacji.
Mimo tak napiętego planu zajęć, zawsze znajdziemy czas na wspólne tańce, śpiewy w kółku i zabawy w kącikach zainteresowań. Jest to czas, kiedy dzieci zdobywają przede wszystkim umiejętności społeczne. Mają szanse na „przyglądnięcie się” własnym emocjom oraz uczuciom innych dzieci, a to sprawi, że będą potrafili odnaleźć się w otaczającej je rzeczywistości. 

Zajęcia w przedszkolu

Naszym pragnieniem jest aby dziecko chętnie uczęszczało na zajęcia w przedszkolu, które zapewni mu jak najlepsze warunki dalszego rozwoju oraz kontaktu z rówieśnikami. Kolejnym ważnym celem jest jak najlepsze przygotowanie dziecka do nauki w szkole.

Edukacja w naszym przedszkolu trwa przez cały dzień, a nie tylko w czasie tzw. zajęć planowanych czy podstawy programowej. Naszym zadaniem jest organizowanie różnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających nawiązaniu przez dziecko wielorakich kontaktów społecznych.

O nas

Niepubliczne Przedszkole

"Pod Arkadami" w Jaworznie

ul. Matejki 24

43-600 Jaworzno

 

Najnowsze informacje

22 sierpień 2019
22 sierpień 2019
25 lipiec 2019
15 lipiec 2019